برپایی نمایشگاه خیریه به نفع انجام کارهای فرهنگی 

برپایی نمایشگاه خیریه به نفع انجام کارهای فرهنگی 

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
رضا اسکندری گفت: یکی از برنامه های کانون حضرت رقیه (س) در آستانه سال نو، نمایشگاه عرضه محصولات خانگی و صنایع دستی است که با حمایت فردی خّیر برپا می شود.

«رضا اسکندری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به این که در آستانه سال نو قرار داریم، گفت: یکی از برنامه های کانون حضرت رقیه (س) در آستانه سال نو، نمایشگاه خیریه عرضه محصولات خانگی و صنایع دستی است که با حمایت فردی خّیر برپا می شود.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت افزود: این نمایشگاه در فضای باز روستا برپا می شود و قرار است بخشی از سود حاصل از فروش این محصولات صرف کارهای فرهنگی کانون و بخشی نیز صرف مصارف عمرانی مسجد شود.
 

وی بیان کرد: در نظر داریم هم زمان با تحویل سال نو، مراسم قرائت دعای تحویل سال و دعای فرج امام زمان (ع) را با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار کنیم.


اسکندری با اشاره به تجلیل از فعالان مسجدی، یادآور شد: هم زمان با سالروز عید مبعث از پنج نفر از فعالان مسجدی که در انجام فعالیت های مسجد محور کانون با ما همکاری کرده اند، تجلیل شد.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت ادامه داد: در این مراسم از امام جماعت مسجد، ۲ نفر از فعالان برتر عضو کانون، یک نخبه ورزشی و خادم مسجد تجلیل شد.


وی ابراز کرد: این اقدام در راستای بزرگداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و به منظور تجلیل از زحمات این بزرگواران و الگوسازی برای نمازگزاران انجام شد.


اسکندری اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه عید مبعث برپایی جشن ازدواج آسان یک زوج بود که با کمک خیرین و با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان روستا برگزار شد.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت اضافه کرد: همچنین با جلب کمک های مومنانه خیرین سبد های معیشتی شامل اقلامی همچون برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و حبوبات هر یک به ارزش تقریبی ۴۰۰ هزار تومان تهیه شده و در بین ۲ خانوار نیازمند روستا توزیع شد.


وی عنوان کرد: علاوه بر این نیز قلمه ۲۰۰ درخت انار، انگور و انواع گل و بیش از ۳۰ اصله درخت از جمله هلو، زردآلو، پسته، بادام و خرمالو با کمک بچه های مسجدی عضو کانون غرس شد.


اسکندری تاکید کرد: امیدواریم با کاشت درخت بتوانیم سرسبزی را به مردم روستا هدیه کرده و نسل های آینده نیز از سایه سایر و ثمر این درختان بهره مند شوند.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت در خاتمه گفت: همچنین هم زمان با عید مبعث در راستای کمک به ۲ بانوی سرپرست خانوار با جلب کمک های مومنانه زمینه کسب و کار خانگی آنها فراهم شد.
 

پایان پیام/ 586